kokolor - 2011-09-23 15:24:49

ZANIM PRZECZYTASZ I SIĘ ZGŁOSISZ I NIE WIESZ CZYM JEST WH40K :

świat wh40k

Świat  umieszczony jest po 40000 r. n.e. w obszarze galaktyki spiralnej nazywanej przez nas Drogą Mleczną, u apogeum ery panowania człowieka w tymże układzie.
Główny wątek wielopłaszczyznowej fabuły krąży wokół zmagań rządzącej się bezwzględną doktryną ludzkości z innymi kosmicznymi potęgami i z własnymi konfliktami wewnętrznymi. Ludzie od tysiącleci utrzymują hegemonię zorganizowani w ogromnym organizmie państwowym zwanym oficjalnie Imperium Ludzkości  ze stolicą na Ziemi zwanej inaczej Terra, które skupia blisko milion zamieszkanych planet i obejmuje większy obszar galaktyki. Imperium od zarania prowadzone jest przez nieśmiertelnego Imperatora, otaczanego boskim kultem, którego wola interpretowana jest przez Arcylordów Terry. Ludzkie państwo jest tu dystopijnym tworem, w którym propagowana jest opresywna ksenofobia, i wyższość ludzi nad innymi cywilizacjami, gdzie postęp i nowe ruchy myślowe są surowo potępiane, w obawie przed odejściem ludzkości od wiary we wskazania Imperatora (co w powszechnym mniemaniu doprowadziłoby do rychłego upadku całego rodzaju ludzkiego). Propaganda uczyniła z enigmatycznego i bezimiennego Imperatora jedyny klucz do dalszego trwania ludzkiego gatunku. Ma jednoczyć ludzi we wspólnym celu, krzewić poczucie własnej siły i rozwiewać wszelkie wątpliwości, i choć swoją nadnaturalną aurą budzi lęk przed najmniejszym sprzeciwem i zawahaniem, to niesie też jedyną wiarygodną obietnicę bezpieczeństwa i wiecznego trwania ludzkości i jej chwały.

opis chaosu

Chaos jest demoniczną siłą zamieszkującą niematerialny wymiar zwany Osnową. Dawno temu obydwa wymiary, materialny i niematerialny były oddzielone nieprzekraczalną barierą, jednak nieposkromione żądze Eldarów (wyższa rasa technologiczna, starsza od ludzi) doprowadziła do wyrwania potężnego połączenia pomiędzy naszym wszechświatem a Osnową. Przez utworzoną bramę (zwaną Okiem Grozy) wojska Chaosu mogły przystąpić do swojej mrocznej kampanii. Chaos jest reprezentowany przez swoich czterech głównych bogów:
1) Khorne - Bóg krwi (a konkretnie jej rozlewu), przemocy i wojny
2) Tzeentch - Bóg przemian, mutacji i magii
3) Nurgle - Bóg rozkładu, zniszczenia i zgnilizny
4) Slaanesh - Bóg nieposkromionej żądzy i przyjemności
Każdy z tych bogów posiada swoje własne, wyznające go wojska, które dziedziczą główne cechy po swoich panach. Przykładowo wojownicy Khorne'a to okrwawieni szaleńcy z toporami, którym zależy wyłącznie na rozlewie krwi (także własnej), a Nurglici przypominają wepchnięte w pancerze, spuchnięte zwłoki, ociekające śluzem i trupim jadem. Co istotne Chaos nie mówi jednym głosem i poszczególni bogowie nienawidzą się nawzajem choćby z przyczyn "ideologicznych". Nie da się bowiem pogodzić potrzeby krwawego mordu Khorne'a z hedonizmem Slaanesha ani potrzeby zmian, budowy i ewolucji Tzeentch'a z rozkładem i zniszczeniem Nurgle'a. Prowadzi to do ciągłych utarczek i potyczek pomiędzy wyznawcami różnych bogów co jednak nie przeszkadza im się niejednokrotnie jednoczyć przeciwko np. Imperium (tak jest w przypadku tego scenariusza).

Chociaż w wojskach Chaosu występują demony i istoty zrodzone w spaczni ich najliczniejszą siłę stanowią Kultyści. Są to ludzie, byli poddani Imperatora, którzy w sposób mniej lub bardziej dobrowolny przeszli na stronę Chaosu. Często zdarza się, że całe miasta zaczynają wyznawać mrocznych bogów na skutek krwawych przewrotów dokonanych przez funkcjonujące w nich chaosyckie sekty. Nie są także odosobnione przypadki, kiedy jest to dobrowolny wybór traktowany jako wyzwolenie spod jarzma Imperium (stąd np. popularny okrzyk Chaosytów: "Śmierć fałszywemu Imperatorowi!"). Niezależnie jednak od powodu/lokalizacji/skali przejścia na stronę Chaosu w opanowanych regionach dochodzi do brutalnej czystki pozostałych przy życiu lojalistów, a następnie do przygotowań na kontratak Imperium.



rok 256, 41 milenium

Planeta Taunt na wschodnich rubieżach galaktyki była kluczowym punktem na wschodnich rubieżach imperium w ostatnim czasie główna droga do planety została odcięta silnymi burzami osnowy, anomalia uruchomiła stare Eldarskie wrota osnowy, siły wszystkich bogów chaosu zalały planetę. Z jednej z ostatnich komórek oporu został nadany sygnał który odebrało Administratum. W takich sytuacjach najczęściej zarządzona jest eksterminacja planety ale przez znaczenie strategiczne wysłano flotę wyzwolicielską złożoną z doborowych legionów gwardii imperialnej.



Gwardia imperialna:
Dojście do okopów
Obrona okopów
Obrona radiolatarnii
Zamknięcie wrót osnowy

Chaos:
Zniszczenie okopów gwardii
zniszczenie radiolatarnii
Obrona wrót osnowy


Walka wręcz:
  Walczymy bronią bezpieczną (przykładowa instrukcja http://sbf.org.pl/kb.php?mode=article&k=15)
   Tarczę mogą być używane , chronią przed strzałami i ciosami mieczem, osoba mająca tarcze może mieć tylko broń do walki wręcz.

Bohaterowie :

W scenariuszu każda ze stron ma swojego bohatera posiadającego własne umiejętności, bohaterowie mogą zginąć tylko w pojedynku na miecze ze sobą, bohater postrzelony lub pocięty przez kogoś innego leży przez minutę a potem wstaję.

Lord chaosu

-zakłócenia osnowy - wróg podczas walki nie może strzelać do wypalenia znacznika oznaczane pomarańczową świecą+-
-Płomień tzeencha - Granat wypełniony mąką wszyscy pokryci mąką schodzą na respa chaosu, zamieniają się w mutantów (nie mogą strzelać i wróg przed nimi ucieka )i puki nie zginą są po ich stronie

Inkwizytor

-ostrzał orbitalny- wróg w pobliżu walk w których został użyty wzornik ucieka w stronę swojego respa , niezależnie od sytuacji. Ostrzał orbitalny choć niecelny przerazi nawet największą armię.Oznaczony niebieską świecą

Respy:
Resp 15 minutowy czyli np. 10:15,10:30


Stroję:

Gwardia imperialna-Pełen mundur i nakrycie głowy w kamuflażu mile widziana inwencja orła imperium na ochraniaczach

Chaos- gracz chaosu powinien mieć min.czarną bluzę lub spodnie. Mile widziane macki, flaki i wrzody (nurgle) itp.

www.ojciecmateusz.pun.pl www.tbob.pun.pl www.discoas.pun.pl www.paint-online.pun.pl www.merganor.pun.pl