ZANIM PRZECZYTASZ I SIĘ ZGŁOSISZ I NIE WIESZ CZYM JEST WH40K :
świat wh40k
Świat umieszczony jest po 40000 r. n.e. w obszarze galaktyki spiralnej nazywanej przez nas Drogą Mleczną, u apogeum ery panowania człowieka w tymże układzie. Główny wątek wielopłaszczyznowej fabuły krąży wokół zmagań rządzącej się bezwzględną doktryną ludzkości z innymi kosmicznymi potęgami i z własnymi konfliktami wewnętrznymi. Ludzie od tysiącleci utrzymują hegemonię zorganizowani w ogromnym organizmie państwowym zwanym oficjalnie Imperium Ludzkości ze stolicą na Ziemi zwanej inaczej Terra, które skupia blisko milion zamieszkanych planet i obejmuje większy obszar galaktyki. Imperium od zarania prowadzone jest przez nieśmiertelnego Imperatora, otaczanego boskim kultem, którego wola interpretowana jest przez Arcylordów Terry. Ludzkie państwo jest tu dystopijnym tworem, w którym propagowana jest opresywna ksenofobia, i wyższość ludzi nad innymi cywilizacjami, gdzie postęp i nowe ruchy myślowe są surowo potępiane, w obawie przed odejściem ludzkości od wiary we wskazania Imperatora (co w powszechnym mniemaniu doprowadziłoby do rychłego upadku całego rodzaju ludzkiego). Propaganda uczyniła z enigmatycznego i bezimiennego Imperatora jedyny klucz do dalszego trwania ludzkiego gatunku. Ma jednoczyć ludzi we wspólnym celu, krzewić poczucie własnej siły i rozwiewać wszelkie wątpliwości, i choć swoją nadnaturalną aurą budzi lęk przed najmniejszym sprzeciwem i zawahaniem, to niesie też jedyną wiarygodną obietnicę bezpieczeństwa i wiecznego trwania ludzkości i jej chwały.
opis chaosu
Chaos jest demoniczną siłą zamieszkującą niematerialny wymiar zwany Osnową. Dawno temu obydwa wymiary, materialny i niematerialny były oddzielone nieprzekraczalną barierą, jednak nieposkromione żądze Eldarów (wyższa rasa technologiczna, starsza od ludzi) doprowadziła do wyrwania potężnego połączenia pomiędzy naszym wszechświatem a Osnową. Przez utworzoną bramę (zwaną Okiem Grozy) wojska Chaosu mogły przystąpić do swojej mrocznej kampanii. Chaos jest reprezentowany przez swoich czterech głównych bogów: 1) Khorne - Bóg krwi (a konkretnie jej rozlewu), przemocy i wojny 2) Tzeentch - Bóg przemian, mutacji i magii 3) Nurgle - Bóg rozkładu, zniszczenia i zgnilizny 4) Slaanesh - Bóg nieposkromionej żądzy i przyjemności Każdy z tych bogów posiada swoje własne, wyznające go wojska, które dziedziczą główne cechy po swoich panach. Przykładowo wojownicy Khorne'a to okrwawieni szaleńcy z toporami, którym zależy wyłącznie na rozlewie krwi (także własnej), a Nurglici przypominają wepchnięte w pancerze, spuchnięte zwłoki, ociekające śluzem i trupim jadem. Co istotne Chaos nie mówi jednym głosem i poszczególni bogowie nienawidzą się nawzajem choćby z przyczyn "ideologicznych". Nie da się bowiem pogodzić potrzeby krwawego mordu Khorne'a z hedonizmem Slaanesha ani potrzeby zmian, budowy i ewolucji Tzeentch'a z rozkładem i zniszczeniem Nurgle'a. Prowadzi to do ciągłych utarczek i potyczek pomiędzy wyznawcami różnych bogów co jednak nie przeszkadza im się niejednokrotnie jednoczyć przeciwko np. Imperium (tak jest w przypadku tego scenariusza).
Chociaż w wojskach Chaosu występują demony i istoty zrodzone w spaczni ich najliczniejszą siłę stanowią Kultyści. Są to ludzie, byli poddani Imperatora, którzy w sposób mniej lub bardziej dobrowolny przeszli na stronę Chaosu. Często zdarza się, że całe miasta zaczynają wyznawać mrocznych bogów na skutek krwawych przewrotów dokonanych przez funkcjonujące w nich chaosyckie sekty. Nie są także odosobnione przypadki, kiedy jest to dobrowolny wybór traktowany jako wyzwolenie spod jarzma Imperium (stąd np. popularny okrzyk Chaosytów: "Śmierć fałszywemu Imperatorowi!"). Niezależnie jednak od powodu/lokalizacji/skali przejścia na stronę Chaosu w opanowanych regionach dochodzi do brutalnej czystki pozostałych przy życiu lojalistów, a następnie do przygotowań na kontratak Imperium.
rok 256, 41 milenium
Planeta Taunt na wschodnich rubieżach galaktyki była kluczowym punktem na wschodnich rubieżach imperium w ostatnim czasie główna droga do planety została odcięta silnymi burzami osnowy, anomalia uruchomiła stare Eldarskie wrota osnowy, siły wszystkich bogów chaosu zalały planetę. Z jednej z ostatnich komórek oporu został nadany sygnał który odebrało Administratum. W takich sytuacjach najczęściej zarządzona jest eksterminacja planety ale przez znaczenie strategiczne wysłano flotę wyzwolicielską złożoną z doborowych legionów gwardii imperialnej.
Gwardia imperialna: Dojście do okopów Obrona okopów Obrona radiolatarnii Zamknięcie wrót osnowy
Chaos: Zniszczenie okopów gwardii zniszczenie radiolatarnii Obrona wrót osnowy
Walka wręcz: Walczymy bronią bezpieczną (przykładowa instrukcja http://sbf.org.pl/kb.php?mode=article&k=15) Tarczę mogą być używane , chronią przed strzałami i ciosami mieczem, osoba mająca tarcze może mieć tylko broń do walki wręcz.
Bohaterowie :
W scenariuszu każda ze stron ma swojego bohatera posiadającego własne umiejętności, bohaterowie mogą zginąć tylko w pojedynku na miecze ze sobą, bohater postrzelony lub pocięty przez kogoś innego leży przez minutę a potem wstaję.
Lord chaosu -zakłócenia osnowy - wróg podczas walki nie może strzelać do wypalenia znacznika oznaczane pomarańczową świecą+- -Płomień tzeencha - Granat wypełniony mąką wszyscy pokryci mąką schodzą na respa chaosu, zamieniają się w mutantów (nie mogą strzelać i wróg przed nimi ucieka )i puki nie zginą są po ich stronie
Inkwizytor
-ostrzał orbitalny- wróg w pobliżu walk w których został użyty wzornik ucieka w stronę swojego respa , niezależnie od sytuacji. Ostrzał orbitalny choć niecelny przerazi nawet największą armię.Oznaczony niebieską świecą
Respy: Resp 15 minutowy czyli np. 10:15,10:30
Stroję:
Gwardia imperialna-Pełen mundur i nakrycie głowy w kamuflażu mile widziana inwencja orła imperium na ochraniaczach
Chaos- gracz chaosu powinien mieć min.czarną bluzę lub spodnie. Mile widziane macki, flaki i wrzody (nurgle) itp.
|